Czytają

sobota, 14 listopada 2020

Notatka 182 do 128 uzupełnienie

Pamiętasz Czytaczu tego artystę? On ci zrobił mi przyjemną niespodziankę swoją sztuką. Tak naprawdę artystów z nurtu realizmu magicznego jak mrówków. Moc. Ale krążąc po i drążąc w necie, nadal stwierdzam, że sztuka Tomasza Alena Kopery robi mi dobrze. Ponownie wstawiam kilka naj naj, dwie pnączowe damy, Ewy.  Jedna trójklapkowa, i przy niej mój uśmiech.  Filmik, inny, denerwujący jak nie wiem co muzyką.






*


*

Filmik pomiędzy gwiazdkami, a po za tym, jeszcze tak.


I absolutny hicior. Druidzka dama. Jaka szkoda, że Leonardo  nie skomentuje.

Zachwyciłby się? Oburzył? Mnie ten hołd zachwyca. Wciąż 


A tu podebrane z twarzoka zdjęcie. Szczegół, zbliżenie obrazu. I jak zwykle przy oglądaniu prac tego artysty, zachwyt. Mistrz.


A dlaczego wróciłam do artysty? 
Bo wbrew ponurości zaokiennnej i wbrew rzeczywistości przepaskudnej jakoś dają te obrazy nadzieję. Że będzie jeszcze zielono, w sercach też.
Dlatego.

R.R. pisała.



10 komentarzy:

  1. No Ci powiem, tak każdy włosek i komórkę skóry namalować... co tu gadać, no ba! Leonardowska dama - jedna z najlepszych "przeróbek" :). Mnie się bardzo podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też Kocurku. A on apokaliptyk -jednak, tak jakoś się składa, że nawet te apokaliptyczne rzeczy, raz że piękne, dwa że w każdej apokalipsie jest coś niosącego ogarek nadziei. Iskierkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. No tak. Raczej bym nie umiała, zbliżenie się do tego poziomu szczególarstwa jest poza moim zasięgiem, pozostaję w zadziwieniu, że tak można. Na YT jest filmik pokazujący powierzchnię obrazów, inny jak były robione animowane gify prac, jeszcze inny jak artysta pracuje. Szacun.

    OdpowiedzUsuń
  4. Postapo mam w Zaginionej Księdze - właśnie takie opuszczone budynki, które zabiera las... 💚💚💚

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale jednak wolałabym, żeby apokalipsy nie było.🤣🤣🤣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no ja lubię oglądać Walking Dead ale żyć bym tam nie chciała XD

      Usuń
  6. A mła jak oglądała się przypomniał Arcimboldo. Jakoweś podobieństwo mła wychwyciła. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest podobieństwo, skoro wychwyciłaś.😀 Tak, obaj tłumaczą człowieka na "inne języki"😄

    OdpowiedzUsuń