Czytają

niedziela, 16 sierpnia 2020

Notatka 81 Pocztówka z nie moich podróży. Jaskinie.

Marmurowe jaskinie. Do zwiedzania łodzią, z cholernie trudnym i kosztownym dojazdem i ogólnie nie dla mnie raczej, bo klaustrofobia  takie jaskiniowe zwiedzania wyklucza. Dreszcz na samo słowo "jaskinia"

Ale.

Niemądre serce by się w podróż wybrało, bo takie pocztówki mi net pokazuje:







Gdzie one takie cudne, jak dojechać i jeszcze trochę pięknych zdjęć znajdziesz pod poniższym linkiem, Czytaczu.



Ten szczęściarz tam był. Mam nadzieję, że jak już tam pojedziesz, to też będziesz robił zdjęcia. I je pokażesz. A jak nie chcesz lub nie możesz - to sobie chociaż pooglądaj.

Posłuchać też sobie posłuchaj, kołysanki bo groty jak ze snu.  Ciekawe jak w takich grotach słychać i co. R.R.





17 komentarzy:

  1. No ja też wolę pomarzyć i obejrzeć zdjęcia, niż tam być na żywo :). Ale pięknie, bajecznie jest, to fakt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam, że to czysta bajka. Jak to jest tam ze światlem nie mam pojęcia. Czy to naturalne? Czy sztuczne? Podejrzewam, że naturalne, ale nie sprawdzę przecież.

      Usuń
  2. Podrasowane te zdjecia. Chcialabym zobaczyc oryginalne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym rzecz, że chyba nie. Nie sprawdzę osobiście niestety.

      Usuń
    2. Teraz wiekszosc takich zdjec zalicza powazne ingerencje, niestety.

      Usuń
    3. Popatrz, specjalnie dałam trzy/cztery fotki tej samej formacji skalnej. No, półspecjalnie. Mnie się wydaje że to sprawa światła. Dzienne i o jakiej porze dziennej, sztuczne, a może z lampy błyskowej? Jedź i sprawdź, proooszę😀😀😀

      Usuń
    4. Przepraszam ze marudze:)
      Ale naprawde, fotografia teraz bywa obrabiana niemozliwie.

      Usuń
    5. Ok. Też byłabym pewnie podejrzliwa.

      Usuń
  3. Bardzo lubie Umer, muzyke Komedy rowniez. Kiedys tacy wykonawcy i kompozytorzy ksztaltowali gusta szerokiej publicznosci w telewizji polskiej. A dzis...
    I jeszcze ta wczorajsza wiadomosc o Demarczyk:(

    OdpowiedzUsuń
  4. a ten blog z linku odwiedziłas? Demarczyk strasznie szkoda. A co do muzyki, wiesz ciągle powstaje nowa, a my o niej nie mamy pojęcia. Media robią nie za fajną robotę, u mnie lenistwo i brak zacięcia by szukać nowego. W natłoku playlist się gubi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Chile to nie wiem czy bym radę dała. Po pierwsze finanse, po drugie to masakrycznie długi lot ( no ale nie należy się zapierać bo sama znam jedną taką co to tylko po Uni i najlepiej do Czech a potem fruuu i do Argentyny ). Z tym uczuciem klaustrofobii w jaskiniach to różnie bywa, wszystko zależy od gabarytów jaskini i stopnia jej doświetlenia. Co do Czarnego Anioła to zamilkł dawno temu a jednak to info o ostatecznym zasileniu przez Czarnego szeregu niebiewskich aniołów spowodowało u mła poczucie straty. Coś minęło już tak na zawsze, bezpowrotnie. :-/

      Usuń
  5. Toteż dlatego wpis bo trudno, drogo, daleko. A dla mnie jeszcze to, że to jaskinia. Z "Raj" mnie wywlekli półżywą, "Piekło sobie odpuściłam, jak i wszystko to, co pod ziemią, lub co jest jaskinią. Ale jak się zdecydujesz i podróż odbędziesz to koniecznie pokaż fotki. Bo mnie się wydaje, że tu ściemy nie ma. Specjalnie dałam trzy fotki tej samej formacji skalnej, i wydaje mi się, że wszystko zależy od oświetlenia, naturalnego chyba, lub z lampy błyskowej. A Czarnego Anioła bardzo szkoda. Białego też już nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cos zdjecie pierwsze sie rozjechalo mocno, a w kolejnym wpisie ostatnie duze tez wieksze niz reszta.
    oj nie wiem czy bym pojechala :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Specjalnie zrobiłam większe. Może to błąd, ale zostawię. Dlatego wpis, że nie pojadę😀😀😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D no ja póki kocie dziecko Emry się ogarnia nigdzie też się nie wybieram :D

      Usuń
    2. To też powód, że nie pojadę. Skarbeczki.

      Usuń
    3. Nikt nie zrobi kuwet lepiej niż ja 😻

      Usuń