Czytają

wtorek, 24 maja 2022

Notatka 433 sploty







Na naszym świecie tragedię i komedię oraz dramaty rozmaite mamy łącznie, w pakiecie.  Także niedocenianą błogosławioną codzienną normalność obok świractw rozmaitych.  Nie zamierzam się nad tym rozwodzić, napiszę tylko że dziwne to, u jednych dobrze a nawet szczęśliwie, a za ścianą kontrast, tragedyja i horror. Nie żyje Maja Lidia Kossakowska, to jest szok. Koleżanka została babcią. Widziałam z okien autobusu absurdalną maksymalnie bójkę dwóch mocno posuniętych wiekowo pań. Siatami się okładały z wigorem, a na oko to obie zdrowo po siedemdziesiątce.  Ktoś zamiast umyć wywalił porządny stół. Składany, rozsuwany. Przytachałam i umyję ja, a wywalę do piwnicy małe biureczko, stół ma blat o wiele większy, a akurat taki jest mi potrzebny. Politurowany mebel nie pasuje za diabła do mojego pokoju. Może pomaluję, tylko jak? Hmmmm. Jeszcze przydała by się szafka z szufladami, do wsunięcia pod stół. Hmmmmm.  Taki misz-masz mi się splata, opisywany z mozołem i na ślepo, blogger paskuda nie daje mi możliwości oglądania pisanego tekstu. To jest tak upierdliwe, że się odechciewa.........

Cykanki majowych dekoracji. I filmiki. 



Pisała R.R.

27 komentarzy:

  1. Właśnie skończyłam dziergać siatę, nie wiedziałam, że w ten sposób zbroję się :)
    Jeśli chcesz zostawić stół bez malowania, to politurę dobrze zmywa się zwykłym denaturatem , dobrze mieć do tego watę stalową, ale bez niej też da się radę. Tylko trzeba uważać na opary, więc trzeba działać przy otwartym na oścież balkonie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi raz w życiu widziałam siaty jako broń🤣, straszna jest. Za pierwszym razem w stanie wojennym, bójka bab pod monopolowym. Nie było takiego odważnego co by podszedł i ją przerwał, czemu wcale się nie dziwię. Sklep otwarli, i panie grzecznie wróciły do ogonka, teraz to była migawka, ale wyglądało drastycznie. Stół pomyślę, może zamiast zmywać czymś ozdobię? Nie wiem, na razie jeszcze nie odmyty, brał udział w odnawianiu mieszkania bez osłony.

      Usuń
  2. Wczoraj czytałam te wieści. Tragedia ogromna. Nie zdążyłam nawet żadnej książki przeczytać. Sam jej cykl o aniołach o oczy mi się obił, ale nigdy nie sięgnęłam. Autorka w planach ze względu na Pana Lodowego Ogrodu, że się okazało, że to jego żona... Ehhh

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocurku, dla mnie subiektywnie to cykl o aniołach bardzo dobry. Choć smutny. Tak. Ech.

      Usuń
    2. Oj widzę, że to jest 7 tomów. Ale nie wszystkie dostępne. Może jakieś wznowienie zrobią kto ich wie ... Mogliby w sumie wszystkie w jedna ładna wersję wydania.
      Powiedziałam już Mrozowi, że pod Choinką mógłby się znaleźć. Bo opowiadania to gdzieś mam, bo kupowałam za grosze i leżą na stosie. Więzy krwi, z koniem na okładce mam i grill z kosmita na talerzu ;)

      Usuń
  3. Nie znam, czytaczka ze mnie marna i trudno mi dogodzić treścią.
    Zycie, wszystko się przeplata, złe , dobre, radosne i smutne.
    Bitwa na siaty, no uśmiałabym się..
    Uratowałaś stół, brawo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie odtrąbiam sukcesu co do stołu. Odmyć odmyłam, ale wystawiony był w częściach. Wszystkie są, ale śrub do skręcenia nie ma. Trzeba będzie podreptać do Castoramy.

      Usuń
  4. Czytałam, że ona spala na piętrze a pożar był w nocy, Grzedowicz poszedł po drewno do kominka i niestety już nie zdążył ponoć kotki też tam były :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. To jest zgroza. Po śmierci Mamy zrobiłam u siebie wymianę instalacji elektrycznej. Była oryginalnie mieszana i spartolona, aluminium i miedź. Zadłużyłam się wtedy, ale pchałam się do tej wymiany jak głupia. U kumpeli zajął się ogniem od iskrzącego gniazdka narożnik, na szczęście w dzień i wszyscy byli obecni i przytomni. A gdyby spali? Na narożniku? Tydzień później najpierw u niej wymiana kabli, potem u mnie. Z długu wychodziłam parę lat, ale było to konieczne. Bo dopiero ten dymiący narożnik mnie zmobilizował, a tak to lekceważyłam np."kopanie" przy dotknięciu listwy kuchennego blatu, iskry w gniazdku łazienkowym i wywalanie korków. Nie wiem jaka była u pisarzy przyczyna pożaru. Może inna, ale prawdopodobna to właśnie instalacja.

      Usuń
    2. Może do czegoś dojdą, ale widać coś musiało już dymić jak wychodził, że tak szybko wszystko poszło. Tragedia :(

      Usuń
    3. Tak. Tak to się właśnie układa, na nasze ludzkie szczęście takie tragedie nie są naszą codziennością. I niech tak zostanie.

      Usuń
  5. Siewca wiatru wchodzi. Druga Połowa znalazła mi gdzieś za dyszke i dała dzisiaj :) jak nieczytane wygląda. No to zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A tamte dwie co mam gdzieś wsadziłam i nie mogę znaleźć 🤣 kosmita na talerzu też gdzieś się schowal 🤣 chyba że tacie dałam...

    Jak tam? U nas deszcz wieje i grzmi....i pada cały dzień ....

    OdpowiedzUsuń
  7. PS. Polecam Legenda na HBO Max - obejrzałam sobie. Dziecko nieco się nudziło tak do połowy a potem stwierdziło, że fajne.... Yh. Nie zadowoli, no nie zadowoli tych wspolczesnych dzieci....

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdaje relację jak weszły. Cenię książki pani Mai. Nie żebym szalała za nimi, ale udało jej się,nzwlaszcza w serii anielskiej, stworzyć interesujący własny świat. Dzieci są takie jak zwykle były, czyli że za nimi ciężko trafić 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ale miłość jednorożce magia potwór... Dobro zwycięża. A tu a nudne było .... Yhhhhh

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ha!!! Minęło ładnych parę lat. Ciekawe. Willow bardzo lubię 😀

      Usuń
    2. Jest na you tube zapowiedź! Ten sam aktor! Warwick! :D

      Usuń
    3. He he, nie wiem czy to dobrze. Policz, to już trzydzieści chyba lat.

      Usuń
  10. Może ma przesyt miłości jednorożców magii. Oraz tego że dobro zwycięża 🤣🤣🤣. Chłopcy mogą tak mieć. To my baby łakniemy jak kania dżdżu niezwykłości, dobrych zakończeń i romantyzmu🤣. Pamiętam rzeczowego chłopca, który opieprzał bibliotekarkę, że on prosił bo książkę BEZ MAGII, a ona co mu wypożyczyła? On nie chce więcej takich. I miała kobita problem🤣🤣🤣

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na razie duchy idą. Mam dla niego na dzień dziecka muzeum z pazurkiem chyba tam coś będzie strasznego 😆 a jak nie to ja przeczytam 😅

      Usuń
    2. A czyta? Bo wiesz, niektóre Młode zaczynają unikać czytania......

      Usuń
    3. No jak wyznaczy sobie to czyta gorzej jak kolega zadzwoni że jest na grze i gdzie on jest.... 🙄
      Ma kilka książek zaczęte i się próbuje ogarnąć. Uczciwie przyznał, że musi pokończyć co zaczął, bo nie może nic nowego zacząć 🤣 a ja go dobije muzeum 🤣

      Usuń
    4. Dziecko dostało od cioci przepiękna mangę starszy pan i kot - to jest cudowne!!! ❤️❤️❤️

      Usuń
    5. Czy Dziecko też jest zachwycone?

      Usuń
    6. Tak! I on chce więcej! :D ale trzeba czekać na tłumaczenie. Ponoć jest 6 i 7 i 8 ma mieć premierę ale kiedy w Polsce to kto wie. Na pewno na yatta mają najszybciej

      Usuń