Czytają

sobota, 1 stycznia 2022

Notatka 403 Bazyli Albiczuk

Post wstawiam z powodu tęsknoty. Bo tak szaro i ciemno. Nie ma co życia poganiać, ono i tak leci jak rozszalałe konie, no ale jednak ta ponurość powoduje że się chce. Koloru, ciepła, życia. Będzie będzie, na razie obrazki. Raju-ogrodu człowieka niepospolitego. 










Artysta za bramą od 2009 roku. Najbardziej znany z przedstawionych prac, ogrodowych. Bezludne raje, choć ludzi umiał malować.  Malowane z natury, bo on sam był ogrodnikiem. Z pospolitych jałowców, dziewann, podobno i bylic oraz pokrzyw powstał ogród niepospolity uwieczniony w niepospolitych obrazach. Niby sama swojskość, ale jednak nie do końca, jałowce - cyprysy, bujność tropikalna kwitnąca obficie. Kto chce niech szuka o artyście, to ciekawa osoba, malował nie tylko ogrody, i nie tylko malował. Życia nie miał łatwego, samouk, dorobek doceniony, choć nie w takim zakresie jak mu się należy, ułamek prac w muzeach. Tu Pan Bazyli w ogrodzie. 


Pisała R.R. a wiosna przyjdzie. U Pana Bazylego wyglądała tak. Ta wczesna. 


Nie tęskniłabym za nią gdyby za oknem 
była Bazylowa zima.  Taka.  Ale na razie też nie ma. 




11 komentarzy:

  1. Ja właśnie będę czytać Baśń o Wilczej Dolinie. Dorwałam książkę siostry pani Krajewskiej. Udało mi się znaleźć za grosze stan idealny. A to dzięki aplikacji Vinted. Tam znalazłam dla drugiej połowy za grosze Conana.
    Z katarem wstałam to na razie kocykowanie idzie. Kocie też. A jutro od rana robimy tort dla Młodego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocurku kuruj sie, jak to tak z katarem zaczynac 2022, zdrowka!

      Usuń
    2. Co do kataru to miałaś dać odpór!!! I daj! Możesz przy czytaniu😀
      Tort dla Młodego?
      Czyżby Izydor, Narcyz, Makary, Abel lub STRZEŻYSŁAW? Albo BAZYLI? Wszystkiego dobrego dlań. I dla Cię z resztą stada.

      Usuń
    3. On nowy roczek. Więc 11 puka nam do drzwi. :)

      Usuń
    4. Będzie nastolatek!!!!! Niech żyje sto i naście lat w zdrowiu i szczęściu!!!! Ważna zmiana kodu, teraz to już młodzież. Jednak ulga że nie Narcyz ani Strzeżysław..

      Usuń
  2. Jakie przyjemne obrazki, a i autor godny uwagi.Poczytam.
    Noworocznie pozdrawiam, niech sie dobrze darzy Romanko,Tobie i kotkom,Bobusiom i bliskim sercu Twemu, no i wsiem tu zaglądajacym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poczytaj, to zdaje się był ludź bardzo fajny i dobry. Obok mód, zrośnięty z ogrodem. Myślący i twórczy.

      Dziękuję serdecznie i nawzajem Doruś.

      Usuń
  3. Mła i ogrodowe Bazylego paszą do się. :-D

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mi się wydaje że pasujecie do siebie😀

    OdpowiedzUsuń
  5. On mnie się podoba z twórczości. Nigdy o człowieku nie słyszałam. Dzięki za edukację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się podoba. Bez pretensji to jest twórczość i człowiek. A to co ocalało ze słowa pisanego niegłupie. On, tak jak wielu z nas, z natury czerpał otuchę. I robił swoje, starając się żyć w zgodzie z samym sobą.
      Trafiłam na niego przypadkiem oczywiście, akurat odpowiednim na obecny czas. Bo też nam tak trzeba, tu banałem oczywistym strzelam, tak oczywistym że aż wstyd pisać. Bo przecież wiemy.

      Usuń