Czytają

sobota, 16 kwietnia 2022

Notatka 422 wiśni kwiat








No są. Jagodowo, różowo, biało. Lila róż ("Lila, rusz się, krowo", to zawołanie pani od mleka zapamiętałam z dzieciństwa. Lila, piękna rogata czarnula śmiertelnie mnie przerażała i dziwiła. Jak to, z czarnej krowy białe mleko? Baaardzo dziwne.), ciepły mleczny biały, biały z odrobiną fioletu... Zieleni już więcej, świeżej, pachnącej ziemią, sokami drzew. Zaczęła się od nowa roślinna bajka, choć łatwo nie ma. Widać to po kopułkach młodych pokrzyw, gęste, ale liście noszą ślady mrożenia. 



Dzielne fiołki, te ciemne najpiękniejsze. Tu trawnikowe. Są i białe, aaale nie tworzą kępek, a ich kwiatki wymagają bystrego oka bo bardziej kojarzą się z papierowymi śmietkami. 

Święcona sobota, jakże słuszne święto odrodzenia.  Dla mnie Bobusiowa, nie tylko świąteczna. Jestem u nich, odwaliłam koło południa trochę drobnych cięć i nawożeń, nacykałam kwiecia. Będzie jutro lub pojutrze. Wpis powstał w trakcie, Bobuś ma przerwę w rodzinnowaniu na sprawy półpracowe, dziewczyny dyskutują na temat co do którego i na który nie chcę się wypowiadać bo się nie znam i nie zamierzam znać. Więc cichcem i ukradkiem piszę. Jeszcze magnolia Małgosi. 


Wszystkiego dobrego, kochani Czytacze. 
Pisała R.R.

8 komentarzy:

  1. Spokojnych i przyjemnych chwil, moze pogoda troche laskawa bedzie.
    Tu kwitną biale drobne magnolie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie Doruś. Tu rześko, słonecznie, wiosenne. Przepiękny klasyczny wczesnowiosenny ranek. Aż chce się żyć.

      Usuń
  2. 🐇 Spokojnych Świąt z Jajem 🐣 wśród bliskich i czworonogów 🐏 życzymy Wam my i nasze stado kotków 🐱
    Spokoju i Pokoju! 🤍🕊️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocurku najlepszego i radosnego😀. Wiosna się wiośni, tak radośnie dziś u mnie😀. Oby i u Ciebie. Zdrowia!!! Radości!!! Miłości w rozsądnych cenach!!! Jajka na twardo!!!

      Usuń
  3. Zdrowia na ciele i duszy czlowiekom i zwierzakom!

    OdpowiedzUsuń
  4. Romuś, zdrowia, spokoju i radości wiosennej, beztroskiej i błogosławieństwa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tyle życzeń by się chciało żeby się spełniło. Przymij, że wypowiedziane, z najlepszą intencją. Niech będzie piękne życie, dla nas, co? Dobre i radosne. Wbrew wszystkiemu na co nie mamy wpływu, z błogosławieństwem w tle😀❤️

      Usuń