Czytają

piątek, 24 grudnia 2021

Notatka 399 światecznie

Trwają. Jasne, kolorowe, pachnące. Świerk, cynamon, pomarańcze, czekolada. Oraz grzybowa i ryba. 


























W ramach Świąt, zamiast Dzieciątka opcja postawiona przy pojawieniu się procentów. Jeżu wcale nie malusieńki. Ale i tak Jeżusek.

Świętujmy. Chociaż śnieg ktoś ukradł, pada. 




Pisała R.R. 
Ps. Już w domu. Zawsze mnie dziwi, jak różne są wigilie w zależności od domu. Niby jedna tradycja, a jednak inaczej. Jedno się nie zmienia, to są ŚWIĘTA.

21 komentarzy:

  1. Procenty! Mam ochotę, ale już za późno, ale jutro obym nie zapomniała😃
    Śniegu brak, a święta są zupelnie nienachalne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nienachalne. Fakt. Miłe. Procenty w postaci wina, polecam 😀. Dla mnie jeden kieliszek😀.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobra, to jutro po poludniu, po lesnej łazędze bedzie kieliszek wina.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mła nadal biało, mła obżarta a Małgoś zastanawia się jak my to wszystko przejemy. Taa... i to mimo mojego bohaterskiego zaparcia się i nie polezienia do sklepu. W chałupie pachnie, koty szykujo się do gadania głosami. Mła chla mandarynki. Jeżus uroczy, mła tyż popodglądała bombki - harleyowa wymiata. ;-D Niech się święci.

      Usuń
    2. A tak i mandarynki domieszałam do tego wszystkiego... 🤢
      Niech moje lepiej nic nie gadają. Dostały puszkę edycja świąteczna i jest ok.

      Usuń
    3. Miłosiernie cieniutką warstwą napadało na nowo białego. Od razu ładniej.
      Co do przejedzenia, to też są i Szczodre Gody, mimowolnie i bez świadomości obchodzone🤣.
      Ale fakt, śledzik i ciasto plus mandarynki i np. bigos potrafią przygnieść 🤣

      Usuń
    4. Co do bombek, to harleyowa ma znaczenie. Dla Bobusia i w mniejszej części dla Dziecka. Dla wszystkich ma znaczenie zielony smok (ksywa Dziecka z niemowlęctwa, strasznie słuszna. Na szczęście straciła na słuszności), dla Beatki cztery bombeczkowe słonie. Jedna niepozorna bombka-gruby sopelek, skarb.🤣

      Usuń
  4. U nas jest barszcz czerwony z uszkami, potem był ziemniak 🥔 ze śledziem, a potem jeszcze karp. Ja karpia odpuściłam, bo w ościach nie chce mi się grzebać. 🤣 No i sałatka z tuńczyka, i takie fajne zawijaski tortilla ser feta i łosoś. A no i makowosernik. No i był bigos. 🥗
    Umarłam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie fajne życzenia znalazłam na FB:

    "Nie będę Ci życzyć Wesołych Świąt, bo może Twoja dusza jest obolała i zgubiła radość. Rodzinnych też nie mam śmiałości, bo może straciłaś/-eś Kogoś Najważniejszego i puste miejsce przy wigilijnymstole będzie miało symbolikę mocniejszą niż kiedykolwiek wcześniej.
    Życzę Ci NADZIEI mimo wszystko, trzymaj się jej i oddychaj. Nawet jeśli każdy, kogo spotkasz powie, że nie ma sensu, Ty przy niej zostań, to będzie przyjaźń na lata...
    RADOŚCI z małych rzeczy, tak żebyś nie tracił/-a życia czekając na te duże (które zazwyczaj są przereklamowane)
    PRZYJAŹNI, które będą Twoją opoką, gdy stracisz oparcie w sobie.
    Takich, gdzie nikt nie próbuje podciąć Ci skrzydeł, tylko dlatego, że nie mieszczą się w ramach (jego wyobraźni).
    ZDROWIA, bo to prawda, że bez niego nic nie ma znaczenia i wszystko się kończy. Słuchaj swojego ciała, zwłaszcza wtedy gdy cicho daje
    znaki, że go nie szanujesz, nie traktujesz z miłością, wyrażaj emocje, nie duś w sobie i oddychaj, codziennie!
    ODWAGI, mówienia przepraszam, że mnie nie było, że zawiodłam/-em ale i milczenia, gdy słowa okazują się bezradne. One bywają bezradne, Ty także, to nie wstyd, to pokora uznać swoją NIEMOC.
    MIEJ marzenia, świadomość, że życie jest bardzo krótkie a przywiązanie do tego co materialne, oddala Cię od ISTOTY Życia, sprawy...
    BĄDŹ i KOCHAJ! Teraz, natychmiast.
    Tylko MIŁOŚĆ ma sens, wartość, moc.
    Zmierzaj w stronę światła i miej dobre Święta, pomóż im ucieszyć Cię choć trochę!

    #swieta
    Nie będę Ci życzyć Wesołych Świąt, bo może Twoja dusza jest obolała i zgubiła radość. Rodzinnych też nie mam śmiałości, bo może straciłaś/-eś Kogoś Najważniejszego i puste miejsce przy wigilijnymstole będzie miało symbolikę mocniejszą niż kiedykolwiek wcześniej.
    Życzę Ci NADZIEI mimo wszystko, trzymaj się jej i oddychaj. Nawet jeśli każdy, kogo spotkasz powie, że nie ma sensu, Ty przy niej zostań, to będzie przyjaźń na lata...
    RADOŚCI z małych rzeczy, tak żebyś nie tracił/-a życia czekając na te duże (które zazwyczaj są przereklamowane)
    PRZYJAŹNI, które będą Twoją opoką, gdy stracisz oparcie w sobie.
    Takich, gdzie nikt nie próbuje podciąć Ci skrzydeł, tylko dlatego, że nie mieszczą się w ramach (jego wyobraźni).
    ZDROWIA, bo to prawda, że bez niego nic nie ma znaczenia i wszystko się kończy. Słuchaj swojego ciała, zwłaszcza wtedy gdy cicho daje
    znaki, że go nie szanujesz, nie traktujesz z miłością, wyrażaj emocje, nie duś w sobie i oddychaj, codziennie!
    ODWAGI, mówienia przepraszam, że mnie nie było, że zawiodłam/-em ale i milczenia, gdy słowa okazują się bezradne. One bywają bezradne, Ty także, to nie wstyd, to pokora uznać swoją NIEMOC.
    MIEJ marzenia, świadomość, że życie jest bardzo krótkie a przywiązanie do tego co materialne, oddala Cię od ISTOTY Życia, sprawy...
    BĄDŹ i KOCHAJ! Teraz, natychmiast.
    Tylko MIŁOŚĆ ma sens, wartość, moc.
    Zmierzaj w stronę światła i miej dobre Święta, pomóż im ucieszyć Cię choć trochę!"

    O. Miłego pierwszego dnia Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS. Widzę ze ktoś dwa razy to samo zacytował a ja wkleilam wszystko. Dobra. Trudno.

      Usuń
    2. Kocureczku te życzenia są przemądre. Dziękuję. Słowa życzeń są trudne. Bo chciałoby się by było jak najlepiej, banał wchodzi na usta. I trudno, bardzo trudno w kilku prostych słowach oddać to, co chce się powiedzieć. Temu życzącemu też zajęło to kilkanaście zdań. Najtrudniej jest mi życzyć religijnie, ja sama z granitową pewnością wiem, że życie pozagrobowe jest tu i teraz a Bóg jest. Nieodgadniony, niepojęty lecz nam życzliwy i szczodry. Nie mam pewności i bezgranicznej wiary co do reszty, tylko wielką nadzieję.

      Usuń
  6. U nas w tym roku była choinka.(Konie ją potem jedzą, to uznałam, że można zaliczyć do dań wigilijnych.)
    Oraz sashimi i sałatka z wodorostów, oraz sałatka z fasoli.
    Przemiło było. I jest. Zaraz lecę nakarmić sikoreczki a potem koniusie i kociusia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Choinka jak najbardziej, może być daniem😀. To jest przewspaniałe u Ciebie, tak bliziutko bracia więksi i mniejsi. U nas było liczenie potraw, jak doszło do wyliczenia składników sałatki, to się okazało że kanoniczne wymogi dwunastu potraw znacznie przekroczone🤣
      Niech się święcą Święta❤️

      Usuń
    2. O jak Eko! koty jedzą choinkę ! :D Dobre! :)
      Całuski dla koni :) moja siostra miała kiedyś na ich punkcie szajbę!

      Usuń
    3. Dla konisi i Muminków spokojnie mogą robić za potrawę.. Choinki. Eko.

      Usuń
  7. No i co przyniósł Dziadek Mróz? :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. No to Yule Cat Cię nie zje !

      Usuń
    2. Napisałam o kocyku że dostałam gwoli dokumentacji że to ja dostałam. Już nie mój, a futrowy. Po ptokach, kochają.

      Usuń